torsdag 17 januari 2013

tallrikshyllan vs tidningshyllan


Filippa:

Det finns många vänner jag kommer hem till och inspireras av. På olika sätt. Vi har några vänner i Malmö som jag äääälskar att komma hem till. Deras hem är så fyllt av personliga inslag, roliga idéer och i princip allt är second hand, i form av blocket, ärvda grejer och vanliga second hand-butiker. Måste åka ner till er snart...
I alla fall. Mannen i den familjen har en stor samling LP-skivor. De har satt upp dessa skivor med hjälp av tavelhyllor på väggen så att alla kan ta del av det fina. Jag blev inspirerad att göra samma med min samling av Vougue-tidningar. Dock insåg jag ganska snabbt att de behövde mer stöd eftersom de inte är hårda i pärmen.
En tallrikshylla, sa någon då. Ja! Jag hittade en på en loppis i Helsingborg för 40 kronor. Den var ganska svår att sätta upp och då tackar jag för att jag har en riktigt händig och hjälpsam far som kom över och hjälpte mig att sätta upp den (våra barn är livrädda för borren så man måste gå ut med dom om man ska få borra här hemma, hehe).
Tallrikshyllan rymde inte alls alla mina tidningar, men några! Och jag blir verkligen glad i hjärtat när jag tittar på den. Det är personligt, det är jag liksom. Och oj vad second hand det är!

2 kommentarer:

  1. Riktigt smart och snyggt! Fler som gillar ugglor ser jag =) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha säger du eller, jag dör på dom där ugglorna! :D

      Radera