tisdag 5 februari 2013

Inredning från svunna tider!

Marie |

De senaste månaderna har jag verkligen fyndat superfin inredning, porslin och annat i olika Second Hand-butiker runt om i Helsingborg. Här är fynden :)



Sötaste sockerskålen eller vad man vill ha den till. Just nu står den tom, men åh vad söt den är! 


Oh yes, Adventsljusstaken är fortfarande framme! Den är så otroligt cool att jag aldrig vill ta bort den! Den prickiga burken, sockerskålen och adventsljusstaken är alla köpta på Pingstkyrkans Second Hand på Söder i Helsingborg. De oarnge underläggen köpte jag på någon Loppis någonstans. 



Den här radion blev jag helt kär i, och jag vet inte varför. Men den stod där på Larssons Lager i Landskrona och kallade på mig. 80 spänn senare, så var den min! 




En annorlunda skål och ett uppläggningsfat, båda från Pingstkyrkans Second Hand på Söder i Helsingborg. Vi får in så schyssta grejer ibland! 



Även porslinet ska matcha köket tänkte jag, och hittade dessa fina tallrikar på Framtid i Helsingborg för en läskigt billig peng! 



Jag har alltid velat ha ett par röda stolar till köket i min nya lägga, och hade kollat in denna stol på IKEA men konstaterade att den var alldeles för dyr för att jag skulle vilja köpa fyra stycken. MEN så hittade jag denna stol på vår stora Second Hand på Makadamgatan i Helsingborg för en studentvänlig summa. Helt otroligt! då är jag bara på jakt efter tre till ;)

En STÄDMASKIN! Så otroligt välbevarad och fin! Den kommer mest vara som en prydnad, men funkar fint då man bara ska få upp något litet från golvet.

Tänk att något så gammalt och billigt kan göra en så glad! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar