onsdag 30 januari 2013

döda inte kreativiteten döh!

Filippa:

Ibland blir jag lite irriterad när någon säger: "ja, i vår ska man bara ha raka/utsvängda/gröna/prickiga jean. Och rosa jumper till."
Jag tycker inte man kan säga så. Det dödar ju kreativiteten! Tycker jag.
Jag har alltid sagt att det finns modelejon och modeoffer. Ett offer är en sådan som följer allt slaviskt, allt som sägs, syns mest i affärerna och ja, det som "alla andra" har på sig. Ett modelejon är en sådan som på nåt vis lyckas följa modet utan att vara slav. Gör det till sin egen stil, är snyggast i stan trots att hon/han inte har handlat det senaste. Kanske till och med bara handlat second hand!
Marie är ett typiskt modelejon och det har hon alltid varit.

Här är lite pics från mode-eliter runtom i världen. Ser de ut som offer? Nja, de har verkligen nåt eget. Och, det är inspirerande! Tycker jag. En del är skitsnygga, en del ser inte kloka ut. Det roliga är, att vi tycker antagligen helt olika. Det jag älskar kanske du avskyr osv. DET mina vänner, det är mode i all sin prakt (enligt mig, hehe).












 Bilder härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar