söndag 13 januari 2013

när märket är grejen





Filippa:

Ja, jag gillar märkeskläder. Det gör jag verkligen. Men inte så mycket för märkets skull egentligen, även om det är galet roligt att fynda finmärken på second hand. Det mesta handlar om kvalité för mig. Även äldre kläder, så kallat vintage, är en bra grej att investera i. De håller bra!
Mitt senaste fynd är en Bondelid-skjorta som kostade 79 kronor. Jag kan erkänna att jag först tyckte det var alldeles för dyrt, men å andra sidan kostade den nog en ganska saftig peng från början.
Jag älskar den och har använt den hela veckan (igår började den stinka, så det blev byte idag...).
Jag tycker det är jätteroligt att leta lite finare märken, eller speciella saker när jag är på second hand. Det är ju det som är grejen! Jag hade antagligen aldrig köpt en Bondelid-skjorta på ordinarie pris i affären. Nepp, så snål är jag!

4 kommentarer:

  1. Trodde först det var Eas klänning jag såg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jag fick höra att hon hade sån! sköj!

      Radera
  2. Håller med dig, men visst blir man lite dumsnål när det gäller second hand =) Snåljåpen i mig vill komma undan så billigt som möjligt! Snygg du är i håret, förresten! kram

    SvaraRadera