måndag 14 januari 2013

Inredning: Tema Industri |

Marie |

Pipe it up |


När jag var på Loppisen Framtid i Helsingborg hittade jag huuur många rör som helst i olika storlekar och former avsett för luftventilation, men jag hade andra planer när jag hittade en bit rör som passade mig. Jag ville göra en "kruka" som man kan montera upp på väggen! 



Jag köpte en liten regel för en femma på IKEA, som jag kunde fästa i väggen. En vän hjälpte mig att borra ett hål i röret med måtten utifrån regeln, så att röret satt mot väggen. Sedan skruvades regeln upp (tack Alfred) på väggen efter många om och men (dålig vägg jag valde). Satte på röret och i med en skruv i röret tillsammans med regeln, fäste med en mutter på skruven så den satt ordentligt. 


Efter att jag skruvat fast röret, fyllde jag det med tidningspapper och en tygbit för att täcka tidningspappret. Tidningspappret satte jag dit som ett skydd vid eventuell vattenläcka från blomman.




Placerade blomman i en plastpåse så att jag kan vattna den, så får vi korsa fingrarna att den håller hehe.. Man kan också sätta upp något typ av skydd på den delen av röret som är mot väggen, jag gjorde en lite tillfällig och lätt lösning. 




Satte i blomman och vips: En lite ovanlig kruka uppe! 




Nöjd tjej, efter många bråk med både borr, rör och vägg! 
Ha inte PMS när ni ger er in på detta. 

Second Hand är bra, jadå. Jag känner att min kreativitet har ökat sen sist.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar