tisdag 11 december 2012

Strålande Jul


Filippa:


Idag är det tisdag och jag ligger i soffan och funderar på hur jag ska adventspynta mitt, för första gången, väldigt stora hem. Ja, det känns ju så när man gått från mindre kvadratmeter till större. Jag har heller aldrig riktigt gillat att pynta och fixa men i år är jag sugen.
Jag vill helst inte köpa något nytt. Inte för att nya saker inte är fina, men det känns så fel i hjärtat på nåt vis. Jag vill inte bidra till något som redan är så hysteriskt.
Förra veckan besökte jag Emmaus i Malmö som hade otroligt mycket fina julsaker och köpte lite ljusstakar, julgranskulor och annat som jag tänkte försöka pyssla ihop något fint av.
Men bara för att man inte vill köpa NYA saker skadar det ju inte att titta på inspiration, kanske av nya saker, men vad vet jag? Bilderna ovan är helt enkelt från google och jag har försökt ha dessa i huvudet när jag kikat på second hand.
Ja, vi får väl se var advetnspyntadet/julpyntandet slutar. Jag garanterar bilder!

Ha en riktigt fin tisdag,
Filipps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar