tisdag 11 december 2012

Let there be light

Marie:


Veckornas lampprojekt: Jakten på de perfekta lampstommarna! Ber om ursäkt för de otroligt fina mobilbilderna. 



Fyndade ett gäng lampskärmar för 40:- (5 st) på olika loppisar och började riva av deras "kläder". Tips, använd en väldigt vass kniv eller sax för att få av allt ordentligt. 



Sen valde jag att behålla den färg som var på några lampskärmar, men sprayade en orange som snart ska få en lampfot (ska bah laga den). 

 



En av lampskärmarna hänger nu i mitt kök och när jag får till det ordentligt i vardagsrummet ska där även hänga en grupp med olika nakna lampskärmar i olika höjd. En lampskärm ska få ny klädsel i form av neongult tyg. Fräääscht




Sen hittade jag för någon månad sen en gammal lampstomme som jag hade tänkt att klä om för länge länge sen. Jag påbörjade det, men avslutade aldrig för min idé var rent ut sagt... sämst. Tur att man får nya idéer som är bättre! Här är ett gammalt turkost tyg och ett lakan som jag slet sönder i långa remsor, 3 cm breda ungefär och virade runt lampstommen. Då remsan tog slut knöt jag enkelt ihop det med en ny remsa och försökte dölja det inne i lampstommen så gott det gick. Superlim är ett tips här om man vill fästa ordentligt, det hade dock inte jag men gick hur bra som helst ändå!




Här är resultatet av den lampan, hann inte få med bilder på själva processen då jag var helt inne i fixandet. Hehe... Men som ni ser så valde jag att lägga två olika färger med tyg och detta kan man även göra på en taklampa som har två "sektioner", eller varför inte bland hej vilt med färgade tygremsor och ha en multifärgad lampskärm. Fantasin har inga gränser! Och allt förutom det turkosa tyget var Second Hand! (Och sprayfärgen)

Woop woop! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar