fredag 14 december 2012

en dags outfit helt enkelt



Filippa:

Alltså. Bara för att vi äääälskar second hand betyder det ju inte att vi alltid har det på oss, köper det eller tycker det är det ultimata (alltid). Jag menar, allt hittas inte på second hand och det kan vi ju inte beskyllas för att vi inte försöker.
Oj, vilken konstig början. Jag skulle egentligen bara berätta att den outfiten ovan är en stående favorit. Det är liksom ett säkert kort. En sån outfit jag kan ta på mig om jag absolut inte vet vad jag ska ta på mig. Skönt det! Tröjan är verkligen ett fett second hand-fynd då det är en fin Hunky Dory-tröja som jag köpte för 35 kronor. Det är nästan skämmigt billigt! Byxorna är också second hand kan man ju säga, de har jag fått från en kompis. Och de är verkligen favoriter och dessutom från en spexig affär som Topshop. 
Ja, för visst kan man hitta gobitar på second hand? Verkligen. Det gäller bara att ha ögat med sig! Och fantasin. Och en liten gnutta vilja. Och ja, massa andra bra grejer också säkert. Men det kan Marie berätta mer om i ett annat inlägg.

God Helg på er!


1 kommentar:

  1. SMART att vara två som bloggar tillsammans. Det ska jag prova någongång, kanske? Ni är verkligen kul att följa. Tack

    SvaraRadera